Monday, October 1, 2007



Mariza

graphite pencil

29,5 x 21 cm - 2007

6 comments:

Bibliotecaru said...

Aceasta este cea mai reuşită. Nu mai vă concentraţi asupra preciziei ci asupra expresiei.
Încercaţi să realizaţi graniţa din umbre şi lumini şi nu din linii. Chiar atunci când esti în alb/negru trebuie să dai senzaţia de culoare şi mai ales de volum. Poate ar fi util să studiaţi nişte poze alb/negru ca să vedeţi cum se poate defini forma prin nuanţă şi nu prin linie.
Există o uşoară problemă asupra proporţiilor, mai ales relativ la forma feţei. Ştiu că există nişte reguli cu numărul de aur, cu împărţirea feţei în zone... sunt linii de ghidare, nu toţi avem faţa la fel. Încercaţi să studiaţi detaliile, iar şi iar, desenaţi acelaşi lucru până vă iese. În momentul când îl puteţi desena cu uşurinţă îl puteţi folosi.
Ca studiu clasic, vă recomand desenele alb/negru (litografii sau schiţe) semnate de Salvador Dali, de exemplu "La ciudad de los cajones", "Don Quijote", "Sigmund Freud"...

Bibliotecaru said...

Aceasta schiţă îmi place foarte mult, o femeie interesantă. Foarte bine surprinsă liniştea, sfiala, timiditatea şi faptul că acum câţiva ani a suferit, încă îşi caută rostul, caută să zboare dar nu găseşte uşiţa deschisă. Este canarul din cântec care se loveşte cu pieptul de sârmele de argint.
Probabil că mă va obseda mult timp acest chip :).

Bibliotecaru said...

Aş putea să o folosesc pe fundal la un site? Din păcate sunt prea sărac ca să cumpăr lucrarea. Dacă am acordul dvs., vă rog să-mi spune-ţi pe http://giconet.blogspot.com/.
Chiar m-a tulburat. Există în realitate această femeie?

Bibliotecaru said...

Sunt îndrăgostit de muzica Marizei, nu am ştiut niciodată cum arată. Vocea pe care o ascultam în format MP3.

Când eram copil, în şcoala generală, mi-am dorit să urmez artele plastice. Sufeream atunci că nu aveam posibilitatea de a avea îndrumare, că nu aveam un profesor, nici măcar albume de artă, nu mai vorbesc de cursuri sau alte lucruri care acum sunt destul de uşor de găsit.
În aproximativ două minute am găsit:
http://www.artgraphica.net/free-art-lessons/free-art-lessons.htm
http://www.toadhollowstudio.com/
http://www.homeschoolarts.com/main.htm
http://drawsketch.about.com/
http://www.artshow.com/resources/drawing.html

Din păcate în anii '80 un instrument precum internetul nu era accesibil. Nu-mi era accesibilă nici opţiunea studiilor în zona artei. Aşa că talentul (dacă era vorba de talent) şi priceperea s-au dus. Am mai rămas şi eu cu ce am învăţat de la o profesoară extraordinară pe care am avut-o prin şcoala generală. Acum pot să mă uit la picturile lumii. Încă nu-mi pot permite achiziţionarea de postere, dar nu pot cere totul deodată. Am însă câteva prin casă de care sunt foarte mândru :) Asta e tot.

Bibliotecaru said...

http://www.portrait-artist.org
This site is best for portrets. :)

Dulce said...

Je viens de parcourir ton blog.
Je suis époustoufflée par ton talent !
J'avais tout de suite reconnu Mariza, sur ce dessin ! C'est tout à fait elle ! Bravo !
Je t'encourage vivement, et j'espère qu'un jour, tu pourras en faire ton métier... :-)

Dulce

About Me

Welcome to my blog. My name is Liliana Jarra and I was born in France. I lived there for 12 years and then moved to Portugal with my parents. I've studied in Faculdade de Letras do Porto and concluded a degree in Modern Languages and Literatures - English/German. Presently I am teaching English to children in primary schools. I am a self-taught artist and have always had an interest in art. I've never drawn in a regular basis up until last year, when I decided to take art more seriously. Having enough work done, I've decided to display it in a blog. If you would like more information or are considering ordering a portrait, please contact me through my e-mail: jarrama@hotmail.com